با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم با شما صحبت می کنیم. شاید فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در ادامه علائم کمبود کلسیم را بیشتر به شما معرفی می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که مقدار کمی کلسیم مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. در مرحله بعد ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از تصادف برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • حالت تهوع؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • numm
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییرات صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • برداشت دندان ؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش جذب کلسیم و کاهش جذب کلسیم در چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش کلسیم است. این در دست شماست و شما می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. اگر کلسیم جذب نشود ، به طور طبیعی حذف می شود. حذف بیش از حد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر به عنوان نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال در میان محصولات لبنی ، گندم بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز مصرف کنید. به یاد داشته باشید که وقتی جذب کلسیم بدن شما کم است ، به جذب کلسیم احتیاج ندارید. بنابراین در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای سالم ماندن محتوای الکل خود را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ شما کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید