با خوردن غذای مناسب ، درد قاعدگی خود را کاهش دهید!


با رژیم غذایی درد قاعدگی را کاهش می دهد

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. حتی اگر پریودهای به موقع نشانه سلامتی تلقی شوند ، 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که برخی از راه های آسان و بدون دردسر برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد دوره ای و ناراحتی های مرتبط کمک کنند و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای کاهش درد

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای قهوه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مفید است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و نیاز به خوردن میان وعده را قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف می کنید.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی چند شب جو دوسر یا بلغور جو دوسر با توپ های سخاوتمندانه توت ها باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی طبیعی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی را با نقرس مرتبط کند.

بر اساس مطالعه مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل / شیرینی های متبلور بعد از ناهار یا شام خود لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با یک چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد. همچنین باعث طراوت شما می شود.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی غنی و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک وعده غذایی ، به راحتی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خوی شما به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال هستند که می دانند شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، در نهایت مقدار قابل توجهی گلبول قرمز از دست می دهید ، که بدن شما می تواند تشکیل دهد.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای کمک به بدن در جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خشک شده و برش خورده است

عادت خوردن کشمش یک شبه خشک شده و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خشک شده در یک لیوان آب در طول شب نشان داده شده است که می تواند درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش دهد.

از خوردن غذاها پرهیز کنید

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی که سرشار از مواد نگهدارنده و نمک هستند ، گلدهی را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه میزان آب بدن را افزایش می دهد و در نتیجه شکوفه را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند ناراحت کننده و خنثی شود.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، ماندن فقط روی یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را پایین می آورد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث درد شکم و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای سالم و خوشمزه است. سالم غذا بخورید به طور منظم در طول روز غذا بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید