باریک بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


لاغری بعد از سزارین

لاغری سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش به دنیا آمده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از یک بخش امپراتوری ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، قطعات بهبود خواهند یافترحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده است تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، این یک نگرانی اصلی در دوران قبل از بارداری و تناسب اندام آنها است. در ادامه ، راهکارهایی را معرفی می کنیم که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 راهکار بهداشتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی رسیدن به بدن و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با استراتژی های ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس فکر می کند بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت ، فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

غذای سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید تنها یک قسمت از بدن خود را حساب کنید. بنابراین شما باید بر تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر به زمان نیاز دارد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

هنگامی که کودک دست ساز می شود ، طبیعتاً 300 تا 500 کالری انرژی بیشتر از قبل از بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

لاغری بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی توجه داشته باشید ، آنها مقداری از وزن باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از غذاهای مختلف دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت زندگی سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. غذا را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. همچنین باید از پیروی از رژیم های م fد یا رژیم هایی که دیگران توصیه می کنند خودداری کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و همچنین انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً در حال تلاش برای غذا خوردن نیز باشد منابع غذایی ناسالم و بی فایده راسشیچن تهیه غذای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که بیشتر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی پرخوری نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از آن جلوگیری کرد.

آب برای لاغری بعد از تولد

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید جایگزین منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی شود که به جای آب و نوشیدنی های سالم فاقد فیبر و قند هستند.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از تولد خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری بسیار مهم است که ماهیچه ها خودشان کار کنند. به این ترتیب ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعف ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آنها استفاده می شد. این مشکل فقط باعث شد ضعیف شدن ماهیچه های شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات گنجانده شده است تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال انجام نشود ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی شکم تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را برای تناسب اندام به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که پتانسیل انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون ایجاد حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور ، می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید تمرینات تنفسی روزانه را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به مسیر قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید در نتیجه این موضوع سلامت خود را به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید