بارداری گیاهی: پرسش و پاسخ با متخصص تغذیه مایا باخ-امی لونگارد



مایا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بود ، من و خواهرم را در خانواده ای که بیشتر گیاهخوار بودند پرورش داد. تنها پس از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که تمام گوشت را ترک کنم. من خبری راجع به صادرات زنده گاو از استرالیا و آسیای جنوب شرقی دیدم و این موضوع مرا تکان داد. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما قصد نداشتم آن را به طور کامل دنبال کنم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا رفتم و در دانشگاه لوما لیندا کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را با تمرکز بر رژیم درمانی دنبال کردم. به سرعت در سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزند خود است. و در حالی که او به عنوان گیاهخوار شناخته نمی شد ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های رژیم غذایی قبل از تولد ریشه در مصرف محصولات حیوانی دارد. به عنوان یک گیاهخوار علاقه مند به سلامتی زنان ، منطقی بود که شیوه خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد تغییر دهم ، به ویژه برای حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند و در بارداری سالم احساس اطمینان می کنند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال گیاهخوار بودم و در دوران بارداری کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم برخی از مردم از من پرسیدند آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ مصرف می کنم یا خیر. حتی اگر من هرگز نخواستم یا حتی فکر نکردم که تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنم ، این سوال مرا در فکر فرو برد. کولین در بارداری چه کاربردی دارد و چگونه می توانیم آن را در رژیم گیاهخواری دریافت کنیم؟

M: این یک سوال عالی است و موردی است که بسیاری از مشتریان من نگران آن هستند. در حالی که کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، ما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان بالایی میزان کولین و غذاهای گیاهی را بدانیم. از متخصصان زنان و زایمانی که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور معمول مکمل نمی شود و هیچ آزمایش خون برای تشخیص سطح آن در بدن ارائه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده در واقع بسیار نادر است. در حالی که بسیاری از ناشناخته ها در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی دارای کولین بیشتری هستند از جمله ادامام ، لوبیا قرمز ، کینوا ، مقداری شیر بدون شیر غنی شده و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی کولین بالایی دارند تمرکز کنید ، قبل از زایمان که حاوی کولین در فرمولاسیون آن است مصرف کنید و در صورت نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری ، چه گیاهخوار باشد چه نباشد ، مفید خواهد بود. آیا نکاتی در مورد اینکه چگونه مادران گیاهخوار دریافت پروتئین خود را افزایش می دهند ، دارید؟ و فکر می کنید باز کردن آن با افزودن پودر پروتئین به مخلوط سودآور خواهد بود؟

م: بله! پروتئین می تواند مشکل ایجاد کند. برای کمک به “آیا پروتئین کافی دریافت می کنم؟” به یاد داشته باشید ، یکی از کارهایی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما بینش مواد مغذی مانند پروتئین را ارائه می دهد که می توانیم به همراه غذا و / یا مکمل به آن بپردازیم.

نکاتی برای تقویت پروتئین شما عبارتند از:

  • تغییر حالت از پاستا با پایه سفید به پاستای بزرگسال عدسی یا آشپزخانه

  • مخمر تغذیه ای را روی تکه های سبزیجات یا توفو بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده می شود

  • به جای شیر بادام یا جو دوسر ، شیر سویا ، کتان یا سنگ معدن را انتخاب کنید

  • تغییر شرکت به Extra Company Tofu

  • میان وعده سرخ کرده و بادام را میل کنید

  • دانه های چیا را به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده خود اضافه کنید – این مورد شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای دستیابی به هدف پروتئینی شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با حالت تهوع دست و پنجه نرم می کنند و نگهداری همه چیز برایشان مشکل است. آنها همچنین می توانند هنگام سفر مفید باشند و می خواهند مطمئن شوند که یک پروتئین ساده در دست دارید.

پاسخ: وقتی باردار بودم از مکمل های قبل از تولد با کیفیت خوب ، ویتامین D (در کانادا زندگی می کنم) و مکمل امگا 3 گیاهی استفاده کردم. آیا این برای شما مناسب است؟ آیا مکمل های دیگری وجود دارد که برای مشتریان خود توصیه می کنید؟

M: قبل از شروع مصرف مکمل ، همیشه توصیه می کنم ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون انجام دهید. این به شما کمک می کند تا یک “برنامه مکمل” برای تمرکز بر مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری ایجاد کنید. کیفیت خوب دوران بارداری ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت به من DM ارسال کنید و سلام کنید! من در حال حاضر یک برنامه کوچ گروهی کوچینگ را برای زنان گیاهخواری که در حال برنامه ریزی یا انتظار بارداری هستند ، ارائه می دهم. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط ، دریافت پشتیبانی و اطمینان از تصمیم شما برای بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با او در دنیای آنلاین وقت بگذارید زیرا اطلاعات او برای آموزش و بحث در مورد حاملگی های وگان بسیار ارزشمند است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید