انواع چاقی انواع وزن چربی شکم – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپذیرید زیرا اضافه وزن دارید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر با این سوالات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذاهای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که وقتی فردی چربی زیادی در بدن ذخیره کرده است ، کالری بیشتری نسبت به نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما همراه با این امر ابتدا سلامتی مطرح می شود زیرا احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود دارد.

آشنا با انواع مختلف چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

وقتی زیاد غذا می خورید وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به تعداد زیاد در جوامع دیده می شود ، افزایش وزن به دلیل اضافه وزن است. شاید ندانید قندها و چربی های موجود در غذاها چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای سرشار از قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن شما را خراب می کنند بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به آرامش نسبی دست یابید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی افراد بر اساس ژنتیک دچار چاقی می شوند. در این حالت ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی تمرین کند تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را قبل از آن انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود از پله ها به جای آسانسور استفاده کرده و تمرینات وزنه رایگان را جایگزین آنها کنند.

آرامش خود را حفظ نکنید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و دفاتر کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین تری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که یک رژیم غذایی سالم از وب سایت هایی مانند من را در رژیم غذایی تهیه و آموزش دهند.
البته برخی ورزشکاران می توانند با ترک ورزش به دلیل صدمات جسمانی یا سایر مسائل ، دچار چاقی بی تحرک شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، به هیچ وجه شرمنده نباشید ، زیرا من در رژیم غذایی ، با ارائه رژیم کاهش وزن ، راه را برای از بین بردن چربی شکم برای شما هموار می کنم. تشخیص و درمان انواع چاقی شکمی کافی است. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه های شما جمع شده است و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون همچنین برای کنترل استرس در بدن تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • آرام باش بت
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علیرغم از دست دادن اندام دیگر ، شکمی چرب و شبیه به توپ دارند که غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل مصرف می کنند.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در رحم نگه می دارند تا زمانی که بزرگ شود. حتی پس از تولد ، مشخص شد که شکم برای مدت طولانی کوچک می شود. این نوع وزن چربی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود که در دوران شیردهی فرد از رژیم غذایی مناسب مانند من در رژیم غذایی استفاده کند و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس.

آیا معده شما برای خوردن می آید؟
شما بارها غذا خوردید و شکم یا معده شما مستقیماً جلو آمد. این فقط به دلیل نفخ و هضم غذا است. این نوعی چربی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و شیر کمتر استفاده کنید
  • آب نبات را بردارید
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را جایگزین غذای ناسالم کنید
  • پروبیوتیک های شناسایی شده و مصرف شده
  • صبحانه نخورید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در کمر و شکم شما ذخیره شده است ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان رهایی از شر این ماده مضر و خطرناک فرا رسیده است. اگر شیرینی و کلوچه می خورید ، از سوپرمارکت دور شوید و به سبزی فروشی ها بروید.

شکر و نوشیدنی های اعتیادآور به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد دارای چاقی موروثی در ران و باسن هستند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است بروند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است بخواهند از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

چاقی و رژیم لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، بسیاری از افراد وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو گونه برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق بر بدن در حین ورزش یا تمرین است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به تناسب اندام برسد. یعنی صبحانه کامل و وعده های غذایی سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم شده و به اصطلاح چاقی بلغمی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ چاقی گیاهی و پودر چاقی گیاهی می روند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهکارهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چربی را فراموش نکنید
  • از افراط بپرهیزید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا شکل بدن انسان را می سازد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به وزن رژیم غذایی و نوع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید