استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم کاهش وزن
افراد شتابزده و شلوغ در جمع آوری چیزهای مختلف و مهارت در کار متخصص هستند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند در حالی که برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آنها در استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه های جمعی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کند. اما ما احساس می کنیم که بیشتر مورد حمله و زندان هستیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این شتاب در زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت زمانی نامیده می شود که منابع انرژی بدن با برنامه ریزی گیج کننده تخلیه شده و احساس خستگی کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی از غذا است. کمبود و عادات نامنظم خواب با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه تازه ای به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و موقعیت های استرس زای زندگی که تعادل زندگی را به هم زده اند آگاه شویم. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است ، فهرست و تجزیه و تحلیل هویت و شیوه زندگی خود است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اعضای خانواده ، اعضای خانواده و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به شخصی ادعاهای پرستاری
بنابراین ممکن است بپرسید چقدر زمان صرف همه این جنبه ها شده است؟ آیا او بیش از حد به چیزی توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ کدام یک به فرد کمک می کند تا استرس خود را کنترل کند و به او نشاط و شادی می بخشد؟ او کدام ب dimensionعد را بیشتر می پسندد و کدامیک را دوست دارد کمتر به آن توجه کند؟ توجه به این موارد به تغییر رفتارها و تغییر شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک می کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به تعیین هدف و زندگی متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه در حال رخ دادن است منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای افراد باشد تا پاسخ خود را به رویدادهای زندگی تغییر دهند.
نتایج یک مطالعه در افرادی که یک یا چند خطر بیماری قلبی داشتند نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس در برنامه کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی به آنها کمک می کند. بسیار
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان ابزاری برای آرامش یاد بگیرید.
بنویسید که چقدر درباره گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشتید یا دوره های پرخوری که قبلاً داشتید یا چقدر در مورد آینده فکر می کنید و آیا این احتیاط شما را از درک حال باز می داشت؟ آیا بر لحظه تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من هنوز نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق گذشته) یا هنگامی که وزن خود را کاهش می دهم ، وزنم عقب می افتد و دچار چاقی می شوم (در آینده با ترس خیالی زندگی می کنم) ، می تواند بگوید من چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم برای کاهش وزن چگونه می توانم انجام دهم؟ (حاضر).
جستجوی کمک
افراد شتابزده و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند عصرگاهی قدم بزنند.
در یک مطالعه مشخص شد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند تا افرادی که در زمان عدم حمایت اجتماعی در محل کار و تحت فشار قرار داشتند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که آنها به شما در داشتن رفتارهای سالم کمک می کنند (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از افرادی که انرژی شما را کم می کنند دوری کنید.
آرام باشید و خودتان را شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند تا انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز ورزش بیشتری داشته باشید (برای مثال پیاده روی به جای تاکسی). انجام فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند مشاهدات مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرام شود و محرک زندگی روزمره خود را پاک کند.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب شما را مختل می کند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات و ساعات قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را حتی زودتر از این ساعات متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. محیطی آرام ، تاریک و راحت برای داشتن انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید