احساسات بزرگی که مانع پذیرش بدن می شوند؟ ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر به طور شهودی غذا را کشف کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که دیکون ها کار نمی کنند. همچنین ممکن است از این ایده که هرگز خود را در روال مجازات محدود کردن غذا ، کالری ، ماکروها ، امتیازها قرار ندهید کمی احساس آرامش کنید. با این حال ، وقتی همه اینها را پشت سر می گذارید ، می توانید از نظر احساسی احساس کنید که زندگی شما رو به پایان است.

شاید بدانید که راه های زیادی برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدن خود را قدر می دانند ، به آن احترام می گذارند یا حتی دوست دارند و در حال حاضر در چه اندازه و شکلی هستند. با این وجود ، شما احساس می کنید در حال کنار گذاشتن تعارض بر سر رژیم هستید.

فرآیند یادگیری و تمرین خوردن بصری می تواند باعث شود که برخی از احساسات واقعاً بزرگ خم شوند – یا حتی شما را در قدرت سونامی قرار دهند. یکی از این احساسات غم است.

بخشی از شکستن رژیم غذایی و رفتن به سمت پذیرش اندام و اندام ، غم و اندوهی است که شما پشت سر می گذارید. منظور من این نیست که از غلتک رژیم Jo-Jo صرف نظر کنید. منظور من این نیست که برخی غذاها را خارج از مرزها قرار داده و زمانی که در رژیم غذایی خود “تقلب” می کنید و یا کاملاً خودداری می کنید ، خوردن آن غذاها را مقصر بدانید. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم چیزی است که شما تجربه می کنید اگر خیال داشتن نوع خاصی از بدن را کنار بگذارید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه شود.

فانتزی رها شد

شما می دانید فانتزی منظورم چیست. در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خود را در مورد چگونگی پیشرفت زندگی خود دارد ، موضوعات مشترک مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر هستید
  • شغل بهتری خواهید داشت…
  • با خرید لباس های جذاب ، لذت بیشتری خواهید برد
  • شما از انرژی نامحدود و سلامت کامل برخوردار خواهید بود
  • شما در نهایت هر کاری را که خاموش کرده اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس
  • شما می توانید هرچه می خواهید بخورید … و وزن از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این خیالات از هوا بیرون نمی آیند. آنها نه تنها از تبلیغات برنامه ها و محصولات کاهش وزن ، بلکه از جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به ما تغذیه می کنند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد و بدنهای بزرگتر دوستان زیادی ، شریک عالی و زندگی موفق و موفق دارند؟

حتی اگر پذیرش اندازه را به صورت تئوری در نظر بگیرید ، این عادی است که هنوز احساسات دوگانه یا حتی منفی در مورد بدن خود داشته باشید.

من اخیراً با کار درمانگر ژان کورتنی ، از جمله مقاله 2008 او با عنوان “پذیرش بزرگ به عنوان یک فرآیند غم و اندوه” آشنا شدم. او می نویسد که چگونه زنان ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما را رها می کنند ، ما با فقدان مواجه می شویم و تمام امید جامعه (و خودمان) را برای فرار از بدن ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای جمع آوری تمام پاداش هایی که با امتیاز ناچیز به دست می آید ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست می دهید (و به احتمال زیاد حداقل یک سرویس بهداشتی “کاهش وزن” را به عنوان وسیله ای آسان ارائه می دهد).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مراحل 1 و 2: انکار و رزری

در مرحله رد ، می توانید قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر افراد پایدار نیست ، اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از تک شاخ های نادر هستید که می توانید وزن خود را کاهش داده و آن را برای همیشه حفظ کنید. اگر فقط به اندازه کافی سخت کار کنید ، می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. اگر بدن شما بیشتر به تلاش برای کاهش وزن پاسخ دهد ، اما به طور موقت ، به احتمال زیاد هنوز این امید را دارید.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل برسانید که مبارزه با بدن خود – به جای به چالش کشیدن استانداردهای سلامت جامعه – طبیعی است. شما احتمالاً حواس خود را پرت کرده یا از بدن خود جدا شده اید. کورتنی این مثال را می دهد که بدانید دقیقاً چقدر کالری خورده اید اما در هر لحظه نمی دانید که آیا احساس گرسنگی می کنید یا خیر.

در مرحله عصبانیت ، می توانید احساسات خود را به صورت داخلی یا خارجی هدایت کنید. اگر با پذیرش اندازه و فشار غیر واقعی جامعه برای لاغر شدن آشنا هستید ، عصبانیت می تواند به فوبی جسورانه ای که مشاهده می کنید و احتمالاً در جهان تجربه می کنید ، منجر شود. اگر با ایده پذیرش اندازه آشنا نیستید ، ممکن است از این که هنوز قادر به کاهش وزن و حفظ وزن نیستید عصبانی شوید. این می تواند منجر به خودسرانه و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: مذاکرات

اگر خود را به دلیل “شکست” در دیکون ها سرزنش می کنید ، بدن فعلی خود را نوعی مجازات برای شکست خود می دانید. ممکن است در حال مذاکره برای فرصتی دیگر برای “پیروزی” با نظم و انضباط مجدد خود باشید. کورتنی می گوید چرخه شکست و مذاکره می تواند سالها اتفاق بیفتد.

برخی از افرادی که در پذیرش اندازه گیر کرده اند ، خود را از رژیم Jo-Jo منصرف می کنند u sech، اما در نهایت هنوز یک “چانه زنی” بین تمایل متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمان های اجتماعی) و عقب نشینی در برابر این آرمان ها است. این رابطه ممکن است برای ادامه تلاش برای کوچک کردن و تغییر شکل بدن او باشد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. پیگیری “سلامتی” می تواند اعتقادات اخلاقی را تحت تأثیر قرار دهد ، وقتی از ورزشگاه غیبت می کنید یا چیزبرگر را بر سالاد به عنوان فردی که به دلایل زیبایی رژیم می گیرد انتخاب می کنید ، بسیار شرم آور و نفرت از خود دارید.

بنابراین چگونه می دانید که در حال مذاکره به جای مراقبت از بدن خود با ورزش دلپذیر و تغذیه ملایم هستید؟ هنگامی که رفتار شما اجباری می شود و دارای حس مشورت با خود است. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، اگر انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه خودکفایی ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به کنترل را از بین ببرد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید مرحله افسردگی می تواند دو نوع افسردگی را ایجاد کند – واکنشی و آماده. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر اندازه پذیرش را نمی دانید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت یا فعالیت نخواهید کرد ، یا شغل رضایت بخشی در زندگی جنسی خواهید داشت.

اگر پذیرش اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که زندگی شخصی رضایت بخشی در بدن بزرگتری دارید ، اما احساس می کنید از نبرد سخت برای تغییر یک جامعه هراس چرب شکست خورده اید. افسردگی قبل از عمل با این واقعیت روبرو می شود که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در دنیای فوبیک چرب کار آسانی نیست.

با رسیدن به مرحله پذیرش ، از نظر ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و رضایت بخش است ، نه به گونه ای که خود را به نحوی “ثابت” کنید. از آنجا که شما هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که هراسی چاق دارد و کاملاً از فرهنگ رژیم پیروی می کند ، شما هنوز نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی دارید که باعث تحریک می شود ، اما نگران این موضوع نیستید.

به غم خود احترام بگذارید

هنگامی که من شروع به دیدن آنها می کنم ، بیشتر مشتریان من بین مذاکرات و افسردگی قرار دارند. هنگامی که آنها در مرحله طرد شدن هستند ، هنگامی که به خشم می روند ، معمولاً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا خودشان.

من می دانم که کنار گذاشتن خیال داشتن کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی خارق العاده چقدر دشوار است. من فانتزی تسلیم شدن را تجربه کرده ام و می بینم که روند کار در مشتریانم شکل می گیرد. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است بدانید که چرا وزن شاخص سلامتی نیست.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی به شما آسیب رسانده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را بررسی کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا حرکت آگاهانه انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که کم خوری برای فرهنگ رژیم غذایی است تقصیر تو نیستبه از دست جامعه عصبانی شوید نه خودتان. بنویسید “این تقصیر شما نیست” در یک یادداشت پس از آن و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خود یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده ای دارید که بتوان آن را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که خود را از انجام آنها تا زمانی که در اندام کوچکتری هستید ، باز می دارید؟ وقتی این کار را می کنید چه چیزی را از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر که بدن شما را مطلع می کند ، کار کنید تا علت اینکه چرا فکر می کنید در بهبود بیماری های بدن با وزن کمتری “احساس بهتری دارید” را آغاز کنید.
  • به شما این امکان را می دهد که ناراحتی خود را از خیال پردازی ایده آل نازک احساس کنید. اگر در ابراز همدردی با خود مشکل دارید ، راههایی برای تقویت سازگاری با خود بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. دارای ابرقدرت های خود هستند افسانه های رژیم غذایی را بشکنید در توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از شادی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید