آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی


آیا واقعاً می توانید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع در مقابل غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نیستند و از خود می پرسند “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

هدایت علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما مشغول افراد زیادی هستیم و اغلب احساس می کنیم وقت نداریم که گرسنگی را بررسی کنیم یا تشخیص دهیم گرسنگی واقعاً چگونه به نظر می رسد. و حتی گاهی اوقات ما فقط نمی دانیم چه شکلی است!

ما در مورد تغذیه آگاهانه و آگاهانه زیاد در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم و بار دیگر ، در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. اگر ما آگاهانه غذا نخوریم (و اگر بخواهید بدون فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم آیا گرسنگی در واقع انتخاب های غذایی ما را هدایت می کند یا خیر.

برای کمک به شما در این زمینه ، ما به شما می آموزیم که چگونه آگاهی بیشتری داشته باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید شروع به بررسی کنیم که چرا اینقدر مهم است که با گرسنگی غذا بخورید.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. گرسنگی و سیری ما مسئول آن است!

هورمون های مسئول رسیدن به گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها علائم فیزیکی را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمانبندی ، کمبود زمان ، استرس و اسهال تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

اگر علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده بگیریم یا متوجه نشویم ، زنجیره ای از رویدادها آغاز می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگامی که غذا می خوریم ، بیش از حد غذا می خوریم یا به اندازه کافی غذا نمی خوریم ، احساس بی حالی ، نفخ و سیری بیش از حد می کنیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی خود را از نظر گرسنگی و سیری بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خواب آلودگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه بیرون آمده اید؟ آیا از خواب راحت شب خسته شده اید؟ بی حال حتی اگر هیچ کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما همیشه به بدن نیازمند انرژی اشاره می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. اگر به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نکنیم ، بدن می تواند کاملاً جویده شود.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و به نظر نمی رسد که آنها را انجام دهیم. تنها راه بیرون آمدن از آنجا خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که خسته شدید و احساس انرژی نمی کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه جسمانی گرسنگی است یا خیر.

سیب زمینی شکم

این ساده است ، درست است؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغره می کند و درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی ها یا پاک کننده ها به شما بگویند این نکات را برای x ساعت ها نادیده بگیرید ، این به سادگی سودآور نیست و درست نیست.

وقتی دردی را که احساس می کنیم احساس می کنیم ، ماهیچه شکم وقتی خالی می شود منقبض می شود. دفعه بعد که شکم شما غوغا می کند ، با پنج وعده غذایی اساسی گوش دهید و به آن پاسخ دهید!

سردرد و دستان دیوانه

وقتی گرسنه هستیم و مدتی است که بدون غذا هستیم ، سطح قند خون ما کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که بداند به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است عروق خونی منقبض شده و فشار خون بالا رود. نتیجه نهایی؟ سردرد.

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما دچار لرزش و لبه شدن شویم.

اگر اغلب با سردرد با دست های تکان خورده مواجه می شوید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! احساس می کنید ذهن شما کمی کندتر از حالت معمول در حال پردازش است ، یا نمی توانید به شیوه معمول روی کارهای معمول تمرکز کنید.

بدن شما با کار کردن در سطح پایین تر سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” در مقابل هنگامی که شما بدون هیچ دلیلی کج خلقی ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی بسیار دشوار هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این اتفاق اغلب زمانی رخ می دهد که مدت زیادی بدون غذا دور بوده اید ، این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد. “جا رختی “ یا تحریک پذیری

اما نشانه هایی که ممکن است باعث گرسنگی شود اشتباهاتی هستند “گرسنگی کاپ”

اما چه اتفاقی می افتد وقتی فکر می کنیم نشانه فیزیکی گرسنگی را تجربه می کنیم در حالی که در واقعیت چیز دیگری است؟ ما به این می گوییم “Kapphonger”.

کاپونگر زمانی اتفاق می افتد که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ پس از خوردن غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، کاپونگربه

هوس ناگهانی

تا به حال به طور تصادفی با خود فکر کرده اید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”، کاملا غیر طبیعی است؟

این یک میل است! اکنون قبل از اینکه به این موارد بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و اینها واقعاً به گرسنگی جسمانی مربوط می شوند. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و هنوز یاد نگرفته اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات ، این طعم و تجربه خوردن است که ما بدنبال آن هستیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر می خواهیم فقط زمانی که می خواهید غذا بخوریم ، این نشانه آن است کاپونگربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا آنقدر از لحاظ جسمی یا روحی خسته شده اید که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، کاپونگربه

حالا من می گویم ، این کمی پیچیده است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی گرسنه باشید. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات به طرز فکری به دنبال غذا می گردیم ، در واقع به علائم گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده و ناخوشایند است. غذای خوشمزه از طرف دیگر راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این می گوییم استرس خوردن!

وقتی استرس برطرف نمی شود ، قابل توجه است و ما به دنبال ابزارهای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا خوردن یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس وسیله ای است برای کاپونگر به جای گرسنگی فیزیکی

احساسات را افزایش می دهد

بالاخره احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر غمگین ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که فقط به یک کوکی نیاز داشته باشید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است کاپونگر درست مانند استرس ، هنگامی که احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا خوردن از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی سیری خود هماهنگ باشید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید. اگر این کار را انجام دهید ، می توانید با خیال راحت غذا بخورید.

در درون روش تغذیه آگاهانه – به اعضای ما ابزارها و منابع داده می شود تا این توانایی را برای مبارزه با عطش گرسنگی در بدن خود ایجاد کنند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود اطمینان پیدا کنند که چه موقع غذا بخورند ، چه چیزی بخورند و چقدر بخورند. آن لحظه.

داشتن چنین توانمندی قوی!

دیدگاهتان را بنویسید