آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهی بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، از جمله محصولات لبنی حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد می توانند سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها را در مقادیر مناسب بخورند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، همه غذاهای پخته شده ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه ای یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و سستی است. در ادامه مقاله رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

رژیم غذایی خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم غذایی میوه خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین هنگام انتخاب رژیم میوه ای ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

هنگامی که میوه کافی مصرف می شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های بدون فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با انواع بیماری ها مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم غذایی میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خواب آلودگی شدید
• روحیه ناعادلانه
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

سطح پروتئین را در بدن کاهش می دهد

کمبود پروتئین یکی از خطرات عمده رژیم میوه خواری است. حتی اگر هر روز چند آجیل و آجیل بخورید بعد از انتخاب رژیم میوه ، این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، مقدار پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
• بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

به دلیل محدودیت در رژیم غذایی میوه ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را دریافت کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خواب آلودگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که سطح قند بالایی دارد ، هرچند این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند و همچنین افرادی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند یا کسانی که دارای این رژیم هستند ، مناسب است. مقاومت به انسولین ، مفید نیست.

در رژیم میوه هیچ قانون خاصی وجود ندارد ، بنابراین باید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه جبران می شود.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

وقتی رژیم میوه ای را شروع می کنید ، آن را به آرامی شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، رژیم غذایی قبلی خود را به آرامی رها کرده و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، عناصر زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• ماده Uebst
• آجیل و آجیل
• عزیز
• سبزیجات

هنگامی که رژیم میوه ای را شروع می کنید ، می توانید در سه وعده میوه رایگان بخورید ، یا می توانید سبکتر و بیشتر غذا بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه نشاسته ای ، مانند کدو تنبل
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات نیز هستند مانند خیار و فلفل

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای انرژی را کاهش می دهد و انرژی کافی برای ورزش را به شما نمی دهد. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن یک موضوع بسیار مهم است.
هدف شما هنگام انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه ای بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از بسیاری از ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که یک رژیم سالم را تکمیل می کند.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در حقیقت ، خوردن میوه ها وزن بدن را کاهش می دهد و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را دارند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی کم شاخص گلیسمیک به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب شما را سیر می کند و باعث می شود در طول روز کمتر مستعد خوردن باشید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می کند. بهتر است میوه سیب را کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید تا اشتهای شما کاهش یابد.

انواع توت ها

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K در روز مصرف می کنید.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیمی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم در روز است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه آلو

میوه های سنگی یا میوه های آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مفید است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و کاهش سایز کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگ

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتا کاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری شبیه به خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مفیدتر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مفید منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – علاوه بر این ، هنگامی که افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز می خورند ، قند و کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید