آیا برای هدر دادن غذا زیاد غذا می خورید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن غذا” احساس گناه می کنید ، حتی اگر این بدان معناست که شما سیر هستید و زیاد غذا می خورید؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، با نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها می گفتند باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه های چین یا آپالاکیا یا بیافرا گرسنه بودند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز بشقاب شما را “بخورند”. به دلایلی نامعلوم ، آنها در حال مرگ بودند تا شما را گرسنه کنند اگر همه چیز را که به شما سرو می کردند نخورید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را با خود حمل می کنیم. ما در مورد “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقاب خود و گاهی اوقات مجبور به دور ریختن غذا احساس گناه می کنیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. اگر به خوردن ادامه دهید ، بدن خود را جایگزین زباله می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای حفظ وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید ، احساس گرسنگی می کنید و سپس پیامی را به مغز می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی سیر شده اید. اگر به این علائم بدن گوش می دهید ، پرخوری نکنید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به دلایل دیگری به غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی اندکی بدنمان سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه بسیاری از مشتریان من در مورد اینکه چرا بدن خود را به اندازه کافی سیر نمی کنند غذا را ترک نمی کنند این است که آنها فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها این را از والدین خود آموختند.

این منطق نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. با این حال ، به دلیل برنامه ریزی های انجام شده توسط کارکنان پرستاری در دوران جوانی ، احساس می کنید مجبور هستید غذاهایی را که به آنها نیاز ندارید در بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

به ما اطلاع دهید که این توصیه را دنبال می کنید. شما همیشه غذا را در بشقاب خود می خورید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید ، خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و تعداد زیادی از بیماری های دیگر مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که واقعا این سناریو چه اشکالی دارد: حذف غذاهایی که بدن شما به آنها احتیاج ندارد یا خوردن این غذاها به ضرر سلامتی شما؟

این یک سوال انحرافی نیست. پاسخ روشن است.

اما بچه های فقیر گرسنه چطور؟ به هر حال آنها هرگز غذای باقی مانده شما را دریافت نمی کنند ، اینطور است؟ اگر آن غذای اضافی را بخورید ، هیچ کس به شما کمک نمی کند. و خودتو اذیت کردی

در ایالات متحده ، بیشتر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم فوراً صورتحساب غذای خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به خوردن غذا می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ شما بیش از حد احساس سیری می کنید و با گذشت زمان اندازه خط کمر شما افزایش می یابد.

مواقعی وجود دارد که باید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر باورهایمان در مورد هدر دادن غذا دشوار است. ما این عقیده را حتی در بیشتر زندگی خود زیر سوال برده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از بین ببرید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی به شما وارد شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن زمان هیچ معنایی نداشتند و اکنون هیچ حسی ندارند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

هنگام غذا خوردن ، غذای کمتری را در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی سیر هستید ، غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر غذاهای باقی مانده روز بعد عالی هستند. برخی از افراد نیمی از وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا بسته بندی کرده اند ، بنابراین سعی نمی کنند غذا بخورند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، باز هم می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فكر كردن

دفعه بعد که فکر می کنید باید غذا بخورید ، به جای هدر دادن “غذا” ، با خود بگویید: “وقتی من غذایی می خورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و خود را به صورت چربی ذخیره می کند ، بدتر از خوردن در سطل زباله است.”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هر راهکاری را که به شما کمک کرده است غذا نخورید به اشتراک بگذارید.