آیا باید بدون گلوتن مصرف کنید؟ – آگاهی از تغذیه



بیش از حد بدون گلوتن یا فاقد گلوتنجین؟ این س …ال است … (که ما به آن پاسخ می دهیم!)

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، ما اغلب از مشتریان می پرسیم که آیا باید از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنند یا خیر ، و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید!) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر راه درست است ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاها و همچنین برخی از جایگزین های بدون گلوتن را در اختیار شما قرار داده ایم.

اول .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام رایج پروتئین هایی است که در گندم ، جو ، چاودار ، در مخلوط گندم / چاودار به نام تریتیکال یافت می شود.

گلوتن به غذا کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند ، به عنوان چسبی عمل می کند که غذا را در کنار هم نگه می دارد – حتی برخی از مواد غیر منتظره که در زیر آنها را مرور می کنیم!

برای نشان دادن این نکته ، بیایید از نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن بافت و ساختار نان را تامین می کند. این یک چسباننده است که به کیفیت الاستیک کمک می کند (به خمیر پیتزای قرمز فکر کنید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان ، صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این قطعات یدکی ، غذا فقط خراب می شود. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که GF به طور کامل تضمین می شود:

3 دلیل برای مصرف بدون گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی صرف گلوتن باعث می شود سیستم ایمنی بدن به روده کوچک حمله کرده و صدمات زیادی به همراه داشته باشد. اضافه کار ، روده کوچک توانایی خود را در جذب مواد مغذی حیاتی از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبودهای شدید تغذیه ای شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش قادر به جذب آهن نباشد ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار کم خونی ناشی از فقر آهن شود و تحقیقات را تجربه کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز را تجربه می کنند.

رعایت رژیم غذایی دقیق و بدون گلوتن درمان بیماری سلیاک است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از خوردن غذاهای حاوی گلوتن احساس نفخ کمتر شدید ، اما هنوز قابل توجه داشته باشید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای دانستن؟ مرتکبین مشکوک را بردارید! حذف و آزمایش گلوتن به مدت 6 هفته به شما آسیب نمی رساند.

با این حال ، اتخاذ رژیم بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص باشد.

3. شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

این خود را به صورت خارش مزمن ، برجستگی و حتی بثورات دردناک به دلیل عدم تحمل گلوتن نشان می دهد.

پس از تشخیص ، پیروی از رژیم بدون گلوتن می تواند تسکین دهنده باشد.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

گفتن اینکه رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند یک درمان درمانی برای بیماری های تیروئید باشد یا خیر ، سخت است. چند مطالعه کوچک (مانند اینها) نشان می دهد که هیچ فایده ای از رژیم بدون گلوتن برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید ندارد.

اگر در واقع حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند باعث التهاب در دستگاه گوارش شود و جذب داروی تیروئید را کاهش دهد.

همچنین برخی نظریه ها در مورد چگونگی رژیم غذایی بدون گلوتن نیز می تواند باعث واکنش التهابی کمتر و کاهش التهاب غده تیروئید شود.

آنچه به مشتریان می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. حذف کامل گلوتن به مدت 6-8 هفته ارزش آن را دارد و آسیبی به شما نمی رساند.

من برخی از مشتریانی را مشاهده کرده ام که در پروتکل بدون گلوتن به موفقیت زیادی دست یافته اند ، اما به طور کلی از رژیم غذایی سالم و ضد التهابی پیروی می کنند (یعنی بدون قند کم ، تن فیبر ، غنی از امگا) 3)

هنگام پیروی از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و بررسی دقیق عوامل محرک بسیار مهم است.

دلایلی که نباید بدون گلوتن مصرف کنید

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که تغییر Ritz Crackers به ​​نسخه GF هیچ تفاوتی نخواهد کرد اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر؟ وعده ها ، نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان بندی مواد مغذی ، کیفیت زندگی و غیره.

مشاوره اولیه را با یکی از متخصصان رژیم غذایی رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را مرور کنیم تا به شما کمک کند ببینید که برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در چه مواردی تغییر ایجاد کنید ، خواه گلوتن بخورید یا نه.

2. سالم تر بودن

باز هم ، بدون گلوتن برای داشتن ظاهری سالم (مگر اینکه سلیاک داشته باشید).

یک قهوه ای بدون گلوتن می تواند به اندازه یک قند معمولی دارای قند و چربی اشباع شده باشد ، مهم نیست بسته بندی چقدر زیبا و زیبا باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، به کل پانل مواد مغذی و مواد موجود در وعده غذایی نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بستگی به یافتن آنتی بادی ضد گلوتن در خون شما دارد. اگر از گلوتن اجتناب کرده اید ، ممکن است آنتی بادی ها در آزمایش خون شما ظاهر نشوند ، که می تواند منفی کاذب باشد!

چرا این یک مشکل است؟ با در نظر گرفتن بیماری سلیاک واقعی برای یک حساسیت صرف ، “لغزش” های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود و منجر به مسائل بعدی مانند بیماری های خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز باید برای نظارت بر علائم این مشکلات با پزشک همکاری کنند. بنابراین ابتدا با انجام آزمایش خون به این موضوع پی ببرید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

مواد حاوی گلوتن

روی برچسب مواد تشکیل دهنده غذا ، کلمات را اسکن کنید گندم ، جو و چاوداربه

مواد غیر معمول برای تماشای عبارتند از: دوروم ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، طلسم (معروف به فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد سفید هیدرولیز شده.

گلوتن معمولاً در محصولاتی مانند …

  1. آبجو ، آبجو ، آبجو
  2. نان
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. کوکی و کراکر
  6. مقداری شکلات ، برخی شکلات ، قصابی سوسیس
  7. عطر قهوه و چای
  8. قطعات بیکن تقلید ، غذاهای دریایی تقلیدی
  9. داروها (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. ماکارونی
  11. غذاهای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، دلی گوشت
  14. سس ، ماریناد ، گراو
  15. ادویه ها
  16. من بید هستم

اگر از حساسیت خاصی برخوردار هستید ، حتماً از گوشت و سگهای مرتعی استفاده کنید زیرا شیوه های سنتی کشاورزی به دانه های دام آنها تغذیه می کند.

می دانم-این ترسناک به نظر می رسد اما خبر خوب این است که تقریباً جایگزین بدون گلوتن برای همه این غذاها است (یعنی پوسته پیتزا بدون گلوتن یا گل کلم ، آمینو نارگیل به جای سس سویا ، تورتیلا ذرت به جای آرد … )

و فراوانی کربوهیدراتهای GF طبیعی را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو تنبل ، محصولات برنج و برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، میوه ها ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. فقط چند مورد را نام ببرید!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

ماکارونی Banza Chickpea یک جایگزین است که پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی یا سنتی GF دارد! برد – برد. آن را در سالاد ماکارونی وگان تایلندی امتحان کنید.

Kodiak Cakes یک پنکیک / مخلوط وافل و فنجان فلاپ جک بدون پروتئین بالا ارائه می دهد.

KIND دارای گرانول در میله هایی با آجیل و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که با محصولات متنوعی می بینم عبارتند از Simple Mills ، Enjoy Life Foods ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا این مقاله مفید است؟ آن را (یا نسخه قابل شنیدن) با یک دوست گلوتن دوست یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما ما را در اینستاگرام @ nutrition.awareness تگ کنید!

کیت ریچاردسون یک متخصص تغذیه در اورلاندو ، فلوریدا است. او در یک تمرین خصوصی ، آگاهی از تغذیه ، شریک است ، جایی که به رژیم های ناامید Jo-Jo کمک می کند تا با آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید